2016. december 31., szombat

Leg-leg-leg 2016-Első rész: KÖNYVEK

A Leg-leg-leg 2016 bejegyzés-trilógiában olyan könyveket, dalokat és filmeket/sorozatokat mutatok Nektek, amelyek idén elnyerték a tetszésemet, ezek olyan kis apróságok, amelyek jobbá tették ezt az évet.
Kezdjük is a kedvenceimmel, a könyvekkel. Talán ezeket volt a legkönnyebb kiválasztani, még egy Top5-ös ranglistába is sorolom, amelyet igazán könnyű volt felállítani, csaz első két hely között vaciláltam. Illetve csaltam egy kicsit, ugyanis, az egyik egy sorozat, nem vettem külön a részeket. Habár idén az előző évekhez képest lemaradtam egy pöpetet az olvasnivalóval (volt egy kemény olvasási válságom is, amikor egyszerűen semmihez nem volt kedvem, rengeteg könyv van, amibe belekezdtem, de nem volt lelkierőm befejezni), de mégis voltak maradandó olvasási élmények, de azért remélem jövőre sokkal bővebb listát mutathatok fel. 
Ezeket ajánlom a Ti figyelmetekbe is, én biztos újraolvasom majd őket! De nem szaporítom tovább a szót, jöjjön a 2016-os Leg-leg-leg könyves Top5 listája!

5. Anne Eliot: Toplistás szerelem (Unmaking Hunter Kennedy)


Egy komolyabb témát is feldolgozó történet (depresszió, habár talán nem a leghitelesebben), aranyos, fiatalos és humoros köntösbe csavarva. Kell ennél több, ha csak ki akarjuk kapcsolni az agyunkat? Nekem tökéletesen megfelel, köszönöm szépen. Tetszett a váltott szemszög, habár az elején még nem értettem, azt hittem az egész Vere szemszögéből lesz, s nem tudtam mit keres ott ahol nem spoilerezek. Imádtam Vere különcségét, Charlie védelmező mivoltját Jenna bolondságát, Hunter/Dustin ööö, bocsánat, hol is tartottam? kaphatnák egy Dustint? aki megajándékoz vele, annak előre is köszönöm szépen. Ajánlom, annak ellenére, hogy kiszámítható a vége, szórakozásnak tökéletes. :)


4. John Green-Maureen Johnson-Lauren Myracle: Hull a hó (Let it Snow)
Három karácsonyi történet



Három rövid kis történet, amely feldobta a zord sulis napjaimat decemberben (szám szerint kettőt, ugyanis annyira tetszett, hogy két délután alatt kivégeztem), így a karácsony közeledtével. Többek között a suli miatt nem volt kedvem semmihez, s amikor a könyvtárban barangoltam valami olvasnivaló után kutatva, rábukkantam erre a kis csodára, s úgy éreztem, hogy nekem ezt feltétlenül ki kell kölcsönöznöm! Egy ideig ott csücsült az asztalomon, de egy vasárnap délután vonatozás közben nekikezdtem, s annyira magával ragadott, hogy nem akartam leszállni a végállomáson, hisz tovább akartam olvasni! Estig olvastam, s csak akkor raktam le, amikor szó szerint már könnyeztek a szemeim (sötétben olvasni a telefonod fényénél nem ajánlatos). De két történeten már túl voltam. Következő nap alig vártam, hogy hazaérhessek, s folytassam. Nagy kedvenc lett, tetszett, ahogy a végén mindhárom történet összekapcsolódott, s ahogy olvasás közben ott volt egy-egy kis apróság, amely kapcsolatot teremtett a három történet között. Kedvencet nem tudnák választani közülük, hisz mindegyik mással lopta be magát a szívemben.
Ajánlom, annak aki egy kis könnyedségre vágyik, három szívmelengető karácsonyi történetre, amelyek megmutatják, hogy igenis vannak még csodák. Karácsony előtt meg kifejezetten 'kötelező'!:) 

3.Rick Riordan: A villámtolvaj /Percy Jackson és az Olimposziak 1./ (The Lightning Thief)

KÉREM. A. KÖVETKEZŐ. RÉSZT. MOST. Körübelül ezek voltak az összgondolataim a könyv elolvasása után. Ez azért sokat elmond. Unalomból kezdtem neki, amolyan 'mert miért ne?' alapon. Annyira lenyűgözött! Fantasztikus könyv: izgalmas, humoros, letehetetlen és megunhatatlan. Az is sokat segít, ha ismered a görög mitológiát. Nem is tudom hányszor adtam hálát annak, hogy a görög mitológiát már vettük kilencedik elején, így könnyeben követhető az egész, és sokkal jobban meg is lehet érteni szerintem, nem akadunk fent folyton azon, hogy most ki kicsoda. Az, hogy az ókori görög mitológiát a mai világba, s ilyen modern környezetbe mutatta be kifejezetten tetszett. Csak egy példát hadd említsek: <<Az istenek legutóbbi tanácskozásán, a téli napfordulón Zeusz és Poszeidón veszekedtek. A szokásos ostobaság: „Rheia anyánk mindig téged szeretett jobban”, „a légi balesetek látványosabbak, mint a tengeri szerencsétlenségek”, satöbbi.>> 
Nagyon-nagyon ajánlom, de csakis akkor, ha a közeledben a második rész is, mert annyira jó, hogy azonnal folytatni akarod majd! :)

2.Zoe Sugg: Girl Online /Girl Online 1./ (Girl Online)

Tulajdonképpen ezt a könyvet a borítója miatt olvastam el. Olyan kellemes, hisz ránézek, s mosolyognom kell, annyira tetszik az egész: az ötlet, a színek, az, hogy az egész olyan hangulatos és harmonikus. Bevallom, életemben nem hallottam még Zoelláról, azt sem tudtam ki az persze azóta utánanéztem. Az első pár oldal után azt hittem, hogy ez is csak egy könnyed, csajos könyv lesz, amivel elküldhetem az agyam nyaralni. Lehet, hogy másoknak az is, de nekem valahogy több lett. Lehet, hogy csak pont akkor olvastam, amikor szükségem volt rá, de őszintén meglepett, hogy mennyire együtt tudtam érezni Pennyvel egyszerűen döbbentő volt leírva látni előttem, könyvben, azt, amit jómagam is átéltem már párszor. Lehet ezért is éreztem egy kicsit magaménak is ezt a könyvet. Mindenesetre, ebből szeretnék egy ajánlót is, szóval nem fecsegem el itt a mondanivalóm.
Nagyon-nagyon-nagyon(!) ajánlom, remélem, ha elolvassátok, Nektek is ugyanennyire fog tetszeni! :) 

*dobpergééééés*

1. J. K. Rowling: Harry Potter sorozat (Harry Potter series)

Mi más? :) Jogosan foglalja el az első helyet, hisz ennél jobb sorozatot nem hinném, hogy valaha is olvastam. Vagy valaha is létezett. Rowling olyat alkotott, amilyet még senki: bevezett a varázslat világába, ahol sokszor mindig szívesebben élnék ott. A történet a legegyedibb, a szereplők a legszerethetőbbek, még a gonoszak is Kivétel:Umbridge, ő megérdemelte sorsát. Én olyan szinten utáltam, mint még soha senkit..  Annyira a szívemhez nőtt ez az egész világ, hogy az hihetetlen, képtelenség értelmes szavakba önteni.
Olvasd. El. Feltétlenül! Akár most. Bízz bennem, ez egy kihagyhatatlan élmény. :) 

Ennyi lettem voltam, egyelőre. Remélem valamelyik könyv elnyerte tetszéseteket, s Ti is kedvet kaptatok az elolvasásához! :) Következik a Leg-leg-leg 2016 második része, a zenék.

Hamarosan jelentkezem... 
Addig is ölelek mindenkit. :)  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése