2017. január 2., hétfő

Leg-leg-leg 2016-Harmadik rész: FILMEK/SOROZATOK

Mielőtt megmutatnám Nektek a kedvenc filmjeimet 2016-ból, szeretnék szólni pár szót, most, hogy kezdetét vette egy új év (tudom kicsit elkéstem vele). Először is: Boldog Új Évet kívánok mindenkinek, remélem mindenkinek jól telt az évek közötti este, s boldogan léptetek át ebbe az új évbe. Az előző év nem volt számomra a legjobb (természetesen voltak olyan események és személyek, amelyeknek köszönhetően nem volt egy teljes káosz, hanem inkább egy hullámvasúthoz hasonlított), de hátha az idei jobb lesz! :) Habár nincsenek különösképpen a szó szoros értelmében újévi fogadalmaim sosem tartom be őket, pár célkitűzésem azért van erre az évre:

1. Pozitívabb életszemlélet. Ugyanis hajlamos vagyok, habár sokszor nem látszik rajtam, a dolgok negatív oldalát nézni, s képtelen vagyok felfogni, hogy hogyan láthatja valaki mindig mindenben a jót.

2. Nem rágom többé a körmöm. Pocsék szokásom, tudom, de amikor unatkozok vagy stresszelek egyszerűen csak ösztönösen jön. Már próbálgattam pár módszert, eddig a körömlakk jött be a legjobban, csak hát avval meg az a gond, hogy ki nem állhatom a körmömön. Ördögi kör.

3. Élni a lehetőségekkel. Annyi, de annyj elszalasztott lehetőség jellemzi a tavalyi évem! S mind azért mert gyáva, makacs, és egyszerűen túl idióta voltam, vagy esetleg mert nem volt elég kitartásom, vagy határozottságom. Idén viszont nem hagyom magam, s nem fogok folyton arra gondolni, hogy mi lett volna ha...

4. Kitartás. Talán ez lesz az a célkitűzésem, amit nem fogok tudni teljesíteni, hisz már most alig van belőle valamennyi.

5. Nem hagyni félbe a dolgokat. Újabb rossz szokásom, s ehhez gyakran társul a halogatás, De remélem sikerül ezt valamelyst kiküszöbölni idén.

De most már rátérnék arra, amiről igazán kell szóljon ez a bejegyzés: a tavalyi filmélményeimről. Nem vagyok egy nagy filmezős, kevés filmet is láttam idén, s abból még kevesebb nyerte el a tetszésem. Sorozatokat meg egyáltalán nem láttam illetve egy animét végignéztem, de azt is úgy, hogy szinte végigrugdostam magam rajta, annak ellenére, hogy nagyon tetszett, pedig annyiba belekezdtem, de egyszerűen képtelen vagyok pár résznél tovább nézni, a maximum egy évadot bírtam ki, de azt sem folyamatosan néztem. De ezen szeretnék változtatni, hisz annyi sorozat van, amit meg szeretnék nézni. Szóval, ha van valami tippetek arra, hogy ezen hogyan változtathatok, vagy esetleg ha tudtok ajánlani jó sorozatokat és filmeket, akkor szívesen fogadom a segítségeteket. De annyit szeretnék kérni, hogy ne horrort, mert attól frászt kapok. Az AHS-ba is belekezdtem, de 4 rész után abbhagytam, mert már nagyon féltem. igen, én ilyen félős vagyok

Viszont most már tényleg hozom a rövidke kis listát.

Boszorkényvadászok (2013)

Miután gyerekként rákaptak a vér ízére, János (Jeremy Remner) és Júlia (Gemma Arterton) önbíráskodó bosszúállók lettek, a megtorlás elszánt angyalai. Ám sejtelmük sincs róla, hogy most ők válnak prédává, és a boszorkányoknál sokkal hatalmasabb gonosszal kell szembenézniük, a saját múltjukkal. 
Valamikor még év elején láttam a tv-ben, s még engem is meglepett, hogy mennyire tetszett. Izgalmas volt, és érdekes. Habár eddig azt hittem magamról, hogy nem tetszenek az ilyesféle véresebb filmek pedig nem rosszak, erre már rájöttem, ez bebizonyította az ellentettjét, s úgymond megnyitotta a látóteremet. Ezentúl biztos nem mondok nemet az ízlésemtől eltérő filmekre, hisz még jól is kisülhet! 
Mindenképp újranézős.





Ha maradnék (2014)
Mia Hall a tinédzserek gondtalan életét éli és a legfontosabb döntés, amit meg kell hoznia, nem más, mint, hogy zenei pályára készülve felvételizzen a nívós Juilliard zeneakadémiára vagy szerelmével, Adammel fűzze szorosabbra a szálakat. Azonban minden megváltozik, amikor egy felszabadult családi kirándulás tragédiába torkollik, Miának pedig élet és halál között egy sokkal fontosabb döntést kell meghoznia, amely nem csak a jövőjét, hanem egész sorsát befolyásolja.
Egyszer még amiután elolvastam a könyvet (mert könyv alapján készült film) nekikezdtem, de 20 perc után abbahagytam, ugyanis a könyvélmény még nagyon friss volt, s nem találtam elég jónak a filmet. De tavaly újfent belekezdte, egyik péntek este adták a tv-ben. Lehet az időzítés miatt, de sokkal jobban élveztem, annak ellenére, hogy a könyv jobb volt. Szinte végigzokogtuk a barátnőmmel, de szerintem ez tipikusan egy olyasfajta film. De attól még maximálisan élvezhető.  :)



Idegpálya (2016)
A középiskolás Vee (Emma Roberts) nem az a kimondottan bevállalós típus, megszokta, hogy inkább csendben, a háttérből figyeli az eseményeket. Egy nap azonban barátai unszolására benevez egy népszerű online közösségi játékra, az Idegpályára, ahol a Nézők határozzák meg, milyen vakmerő feladatokat kell teljesíteniük a Játékosoknak élő, egyenes adásban. Vee a New York-i éjszakában összetalálkozik a titokzatos idegennel, Iannel (Dave Franco), akiről hamarosan kiderül, szintén az Idegpálya játékosa. A Nézők egyből felfigyelnek rájuk és irányításukkal már együtt kell végigcsinálniuk a vadabbnál vadabb feladatokat. A páros néhány óra leforgása alatt óriási népszerűségre tesz szert az internetes szurkolótábor körében. Ám ami ártalmatlan versengésnek indult, hamarosan adrenalintól túlfűtött hajszává alakul - a Nézők egyre követelőzőbbekké, a feladatok egyre veszélyesebbekké válnak. Vee számára pedig már nemcsak a hírnév és a győzelemért járó pénz, hanem annál sokkal drágább dolog: az élete a tét. 
Ez a filmplakát kifejezetten tetszik. Ezt a filmet még a vallástanárnő ajánlotta, hogy nézzük meg, akkor is, ha nem vallási jellegű, mert érdekes üzenetet hordoz. Igaza volt, ugyanis nagyon félelmetes akár csak belegondolni, hogy a szociális média mennyi információt birtokol rólunk. Szóval: az internet igenis veszélyes lehet, ott is kell vigyázni mennyit osztunk meg, kivel és hogyan. Nagyon izgalmas film volt, úgy hallottam könyv is van belőle, feltétlenül sort kerítek majd rá is. :)


Hogyan legyünk szinglik (2016)
Van, aki profi mód műveli a szingliséget, van, aki rossz ebben a műfajban... és van Alice. Meg Robin. Meg Tom, David és a többiek. New York tele van magányos szívvel és testtel, olyanokkal, akik kiválóan érzik magukat a bőrükben és olyanokkal, akik rettentően; és egyáltalán nem akarják mindannyian ugyanazt. Van, akinek életre szóló szerelem kéne, van, akinek csak egy vad éjjel, vagy még annál is kevesebb. A film a randik, a viszonyok, csalások és nagy szeretkezések világában vezet el, hősei mind páratlan emberek, akik a párjukat keresik - a városban, amelyik sosem alszik.
Őszintén szólva már nem igazán emlékszem a cselekményre, csak arra, hogy jól szórakoztam rajta. Egy tipikus csajos film, amivel elküldöd az agyad nyaralni, ameddig a barátnőiddel összeülve megnézitek a moziban, vagy egy csajos délutánon. Szórakozásra tökéletesen megfelel. :)




Rossz Anyák (2016)
Anyának lenni nem könnyű feladat. Amynek (Mila Kunis) látszólag tökéletes az élete, csodás otthonában éldegél a férjével, két eminens gyerekével, gyönyörűen néz ki, és a munkahelyén is folyamatosan helyt áll. De egy nap eljön az a pillanat, amikor besokall a napi rutintól, a ráháruló feladatoktól és a szülői munkaközösségben tevékenykedő, túlbuzgó anyáktól. 
Két hasonlóan túlstresszelt anyatársával (Kristen Bell, Kathryn Hahn) úgy döntenek, kimenőt adnak maguknak, és vad tivornyázásba kezdenek. Csak egy dolog számít: hogy jól érezzék magukat. Visszatér a régi koleszos csajbulik ideje nagy ivászatokkal, kalóriadús kajálásokkal, hajnalig tartó dumálásokkal. Az iskola makulátlan szülői (Christina Applegate, Jada Pinkett Smith) azonban görbe szemmel nézik a lázadást, és keresztes hadjáratot hirdetnek "felelőtlen" társaik ellen - ám a szabadelvű anyatriót nem kell félteni.

Ezt a filmet a moziban nétem meg még anyával, s emlékszem, hogy végigröhögtük, hisz ez is egy tipikus csajos film. Moziban nézve meg még inkább elérte a hatását, ott ugyanis akármennyire béna is a poén, valakit csak szórakoztat, s felnevet rajta, s így van egy hangulata az egésznek. Nem kell rajta sokat elmélkedni, nem váltja majd meg a világot, csak egyszerűen szórakoztat, s kikapcsol. Az ilyen filmek már csak ilyenek, s ezért szeretjük őket :) 

Ennyi lett volna a kicsiny kis filmgyűjteményem, ha bármilyen filmötletetek van, nyugodtan írjátok meg nekem, hogy nézzem meg, hisz ez elég gyenge kis lista.
Illetve, ha sorozatot nem is, nem egy, hanem egyenesen két (! tudom, nem tűnik nagy dolognak, de az) animét sikerült végignéznem, a szobatársam ajánlotta, s igaza volt: nagyon tetszettek, annak ellenére, hogy nem vagyok nagy animé-fan. 


Lovely Complex (2007)
Ez egy nagyon aranyos romantikus vígjáték. A főhőseink Koizumi Risa (172 cm magas) és Atsushi Otani (156 cm magas) magasságuk miatt kikosarazták őket. A suliban egy osztályba kerülnek és ők alkotják az All-Hansin-Kyojin párost (mint Stan és Pan)... Aztán egy szép napon Risa ráébred, hogy valójában mit is érez Otani iránt, de tudja, hogy a magasságuk miatt nincs semmi esélye...mindenkinek ajánlom nagyon sok humorral van telítve.
Először is tisztáznék valamit: a 172 cm magas, az nem vészes. Még simán belefér a normális/átlagosba. Én akkor mit mondjak a 178 centimmel? . viszont a 156 cm tényleg alacsony De alapjába véve tetszett, aranyos volt, s jókat nevettem rajta, főleg a Risa és Otani közötti párbeszédek voltak a legszórakoztatóbbak. :)



Maid Sama! (Kaichou wa Maid-sama)
Ayuzawa Misaki a Seika Középiskola diáktanácsának elnöke, célja pedig, hogy a nemrég koedukálttá vált iskolát „élhetővé” tegye az oda járó lányok számára. Ez azonban nem a legkönnyebb feladat, hiszen a létszámfölényben lévő fiúk sehogy sem akarnak változtatni a rég bevett szokásokon. Misaki szó szerint minden erejét bevetve harcol, hogy egy mindenki számára példaértékű iskolát hozzon létre. Főszereplőnknek azonban van egy szörnyű titka, mégpedig az, hogy egy Maid Latte-ban, azaz szobalány kávézóban dolgozik, mint pincérnő, hogy kisegítse a nehéz anyagi körülmények közt élő családját. Misaki „titkos élte” sok zűrt okoz számára, ugyanis ha kiderülne, mivel is foglalkozik szabadidejében, félő volna, hogy a tisztelet, amelyet az addigi kemény munkájával vívott ki magának az iskolában, egy szempillantás alatt köddé válna. Ebben a helyzetben jelenik meg a szőke herceg fehér ló nélkül, vagyis Usui Takumi, aki rájön a nagy titokra, de ahelyett, hogy leleplezné főszereplőnk rejtegetett munkáját, törzsvendégévé válik a Maid Latte-nak, ezzel is „megkeserítve” a lány életét.
Nagyon tetszett, izgalmas volt, s aranyos, s egyszerűen csak jó. Itt is a Misaki és Usui közötti jelenetek voltak a kedvenceim, remek párost alkotnak, tetszett, hogy Misaki nem hagyta könnyen magát, de igazán hamarabb is felzárkózhatott volna. Viszont Usuit imádtam a titokzatosságával, nyugodtságával és védő ösztönével és gondoskodásával együtt. :)

Ennyi lettem volna mára, remélem elnyerte tetszéseteket a Leg-leg-leg 2016-os bejegyzés-trilógia, s remélem jövőre azért bővebb listákat mutathatok fel. :)

Hamarosan jelentkezem...
Addig is ölelek mindenkit! :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése